השקט שלפני הסערה…

זהו השקט שלפני הסערה. הימים הקסומים של חירות לגוף ולנשמה. זה הזמן לנצל רגעים אחרונים של חופש, וגם בדיוק הזמן כדי להתאפס, להתכונן, ולהיכנס ל-mood הבחינות.

//אסתריקה וידל

באותה נחישות שנערכים לסופה מתקרבת, כך תקופת המבחנים הנודעת לשמצה דורשת הכנה ראויה. למי שחשבו שהם לבד במערכה- אל חשש, גם בתקופה העמוסה ביותר (30 נ"ז בשלושה שבועות), בתנאים הקשים ביותר (הו, הקור הירושלמי) ובכל הבלת"מים האפשריים (כשמחליט האובמה לבקר), אני כאן כדי להראות שזה אפשרי!

בזמנים כאלה אין צורך להתחכם יותר מדי, אלא לחזור לארבעת הממים הבסיסיים:

1. מלבוש- לא סתם מאפיין מקטגוריית הבילויים מופיע ראשון. רובנו חושבים שהדרך הטובה ביותר להצליח היא אם נשב כל היום בבית, נלמד נלמד, נגיע לבחינה, ואח"כ נחזור לרוטינת הבית-לימוד-בחינה. יקיריי, טעות בידיכם. בתדירות סבירה, ובעיקר אחרי כל (כן, כל) בחינה- דרוש בילוי. שבו עם חברים, לכו לראות סרט, צאו לטייל, וכמובן ששופינג טוב תמיד עושה את העבודה. היציאה תאוורר לכם את המוח ותשחרר קצת את כל שנדחס בו בימים האחרונים.

2. מחסה – היה היתה סטודנטית חביבה, שחשבה שארבע שעות שינה בלילה למשך שלושה שבועות הן די והותר. עד שיום אחד נפלה לתרדמה, ונאלצה לישון גם במשך היום. במילים אחרות – אתם צריכים לישון כמו שצריך, בעיקר כדי שכל מה שלמדתם יצליח "להתעכל". הגוף והשכל שלכם צריכים לישון ואם תמנעו מהם את השינה- היא תחזור ותנקום.

3. מורה- מצטיין דיקן אמר שיש ללמוד כשבועיים, 8 שעות בממוצע? לפי החבר'ה מהצבא רק ריטלין עושה את העבודה? השותפה ללימוד בכלל עורכת היכרות עם החומר יומיים לפני הבחינה? כולם טועים, וכולם גם צודקים. לכל אחד צורת הלימוד שלו, שתבטיח את ההצלחה (או הכישלון) שהם רק שלו. קחו לכם תקופה או שתיים לבדיקה מה עובד, ואם לא עובד- לא צריך.

4. מרפא- יש הסבורים שזה תלוי אופי. לדעתי לכל אחד יש סוג מסוים של התמכרות. בין אם זה ספורט אקסטרים, משחקי מחשב, או קניות ברשת, הדבר הזה שלא תוכל בלעדיו, שלמרות שהוא קצת רע- עושה לך כל כך טוב. בתקופה הזו זה נראה מיותר, אך מומלץ לא לוותר על הדברים הפשוטים שמעודדים את הנפש.

אל תטעו, זו מלחמת הישרדות ואנחנו עוד שניה בשטח אבל הכלים נמצאים בידיים שלנו, ואנחנו אלו שנחליט כמה שפיות תישאר לנו בסוף הדרך.
אה, וצאו מהפייסבוק.

מודעות פרסומת