המירוץ למלגה


כמו בכל שנה, גם השנה יסתערו סטודנטים רבים על הצעות המלגה השונות וינסו למצוא מלגה נוחה שתעזור להם לסגור את החודש. פגשנו ארבעה סטודנטים שעברו חוויה דומה והשיגו את מלגת חלומיהם. שאלנו אותם על הפעילות שהם עושים, על חוויה משמעותית ומצחיקה שהם חוו, והתנאים להם הם זוכים בדרך אל המלגה הנחשקת.

מודעה (קופונים ניתן למצוא בגיליונות המודפסים)

מודעה (קופונים ניתן למצוא בגיליונות המודפסים)

הילה וולפוהילה וולפו, סטודנטית לתואר שני בתקשורת פוליטית.

השתתפתי במלגת "מאבק באנטישמיות ברשתות החברתיות- SFI" שנוצרה ב-2011 ונתמכת על-ידי התאחדות הסטודנטים הארצית. הפעילות כוללת דיווח על יוזרים ודפים אנטישמיים בפייסבוק, ביוטיוב, בטוויטר ובאינסטגרם, עריכה מחדש בוויקיפדיה של ערכים המבטאים רעיונות אנטי-ישראליים ואנטישמיים ופרסום כתבות מגזין בנושא האנטישמיות.

                החוויה המשמעותית ביותר הייתה הקמתו מחדש של אתר האינטרנט של המלגה. בתחילת השנה האתר לא תיפקד, אך בהמשך הקמנו אתר מושקע, מאיר עיניים ומעניין. הייתי ראש צוות האתר והעורכת הראשית שלו, וכך נחשפתי להרבה מאד תכנים מגוונים בנושאי אנטישמיות ובאקטואליה בכלל. אנחנו מפרסמים באתר גם סקירה שבועית של כל אירועי האנטישמיות בעולם

                תנאי ההעסקה של המלגה כוללים 192 שעות שנתיות. כל החברים מחויבים ל-16 שעות חודשיות. המלגה השנתית עומדת על 6000 ש"ח ובמהלכה אנו מקבלים הכשרות מעניינות בתחום הרשתות החברתיות, ומשתתפים בכנס שנתי עולמי בנושא המאבק באנטישמיות. כמו כן, אנו זוכים לעבוד בחברתם של סטודנטים איכותיים וליצור נטוורקינג עם סטודנטים מכל הארץ. למדתי המון והתפתחתי מקצועית בזכות ההשתתפות במלגה ואני ממליצה עליה מאד.

אריה כפיריאריה כפירי, סטודנט להיסטוריה ומזרח תיכון.

אני משתתף בפרויקט אופ"י (אוניברסיטה פעילה בירושלים), במסגרתו סטודנטים חונכים ומדריכים נוער בסיכון. בשנה שעברה הדרכתי נערים חרדים בפנימיית 'בית סנהדריה'. הפעילות הייתה בסגנון תנועת נוער: משחקים קבוצתיים, תכנים שבנינו, ועוד.

השיא מבחינתי היה כשהתרמנו מזון למשפחות נזקקות בכניסה לסופר-מרקט. היה מדהים לראות אותם לומדים שלמרות הרקע שלהם, הם יכולים להיות גם במקום הנותן והמתנדב.

יש גם חוויות מצחיקות: בגלל האופי החרדי של הפנימיה, נדרשתי להגיע חבוש בכיפה. הילדים הבינו שאני לא בהכרח חובש אותה ביום-יום, אבל לרוב לא התייחסו לזה. פעם פגשתי אחד מהם באקראי בתחנה המרכזית, וישר הוא התחיל לשפשף את הראש הגלוי שלי בחיבה ועם מבט ממזרי.

תנאי המלגה יחסית משתלמים. השעתיים השבועיות בפנימייה נספרו כארבע שעות, הכוללות את זמן הכנת הפעילות וזמני הנסיעות. בנוסף, מידי שבועיים היו השתלמויות ופגישות עם הרכז, שגם נכללו במניין השעות; כלומר, בממוצע עבדתי שש שעות שבועיות, ועליהן קיבלתי מלגה שנתית של 8,000 ש"ח, מה שאומר בפועל כ45 ש"ח לשעה.

אינהאינה גרזיאל, סטודנטית לתקשורת ותולדות האומנות

השתתפתי במלגת פר"ח. זהו פרויקט בו סטודנטים חונכים ילדים, שלרוב מגיעים מרקע של אוכלוסיות מוחלשות. החונכות יכולה להיות רגשית, חברתית או לימודית, ובמובן מסוים הסטודנטים מהווים לילדים מודל לחיקוי. בפר"ח מסייעים בתחומים רבים- שיעורים פרטים, לימוד בכיתות ואפילו פרויקט של חניכה בין סטודנטים. אני חנכתי אישית ילדה בכתה ב'.

                אחרי יום שלם של לימודים הדבר האחרון שאתה רוצה הוא לנסוע חצי שעה באוטובוס ולבלות שעתיים "מלאות באנרגיה" עם ילדה בת תשע. אבל בכל פעם שהגעתי, היא רצה ונתנה לי חיבוק גדול ואמיתי וזה לחלוטין שיחרר את הבאסה- באמת הרגשתי שהיא חיכתה לי מאד.

 אפשר לומר שהמלגה השפיעה בצורה מעניינת על החיים שלי- הכרתי דרכה את חבר שלי, שגם חנך במלגה, וגם נהייתי רכזת בעצמי בפרויקט.

                המלגה כוללת שני מפגשים שבועיים בני שעתיים, החזרי נסיעות, מלגה בגובה 5,200. אני קיבלתי 5,700 כי התנדבתי בשכונה רחוקה ממקום מגוריי, ובגלל שעשיתי יותר מעשרה ימי מילואים (סופסוף מתחשבים במילואימניקים). אני ממליצה בחום לכל מי שחונכות מעניינת אותו.

ענבר אסיףענבר אסיף, סטודנטית למשפטים ומנהל עסקים.

בשנה הראשונה שלי באוניברסיטה שילבתי משפטים וכלכלה ובחרתי במלגה של היחידה למעורבות חברתית שנקראת 'עמיתי תקשורת'. היחידה למעורבות חברתית מעניקה מגוון מלגות לסטודנטים במגוון נושאים: עמיתי תקשורת, עמיתי כלכלה ועמיתי סביבה.

אני מצלמת כתחביב. לכן הצטרפתי ל'עמיתי תקשורת' שהמשימה שלהם הייתה להוציא עיתון של היחידה למעורבות חברתית, ונבחרתי לתפקיד הצלמת. התפקיד כלל השתתפות בפגישות אחת לשבועיים, לשלוש שעות עיוניות בנושאים תקשורתיים שונים, ועבודה מעשית של שלוש שעות שבועיות בהן הייתי צריכה לצלם. העבודה שלי הייתה לחבור לכתבים (שאר החברים במלגה) ולצלם תמונות רלוונטיות לכתבות שלהם. בנוסף, היה לי מדור צילום משלי. המטרה הייתה להוציא כמה עלונים במהלך השנה, אך בשל קשיים טכניים (היות והפרויקט היה חדשני) יצא גליון אחד.

                במדור האישי שלי בחרתי לצלם את המתח בין הקצוות השונים בחברה בירושלים. זה היה מאד מעניין להסתובב במרכז העיר, בעיר העתיקה, בצד היהודי, המוסלמי והנוצרי. הצד העשיר יותר של העיר אל מול השכונות העניות. כמו כן המלגה הייתה בגובה 5,000 ש"ח.

— מודעה- שעת משחק חינם ומבצעים – קופונים ניתן למצוא בגיליונות המודפסים —

veto- עמוד אחורי

