לפרופיללל!!

בוגרי העברית נתפסו בלשכתם החדשה בכנסת

//הילה וולפו ורננה הרמן. צילומים: שירה גבאי

יוני שטבוןיוני שטבון, בן 34, במהלך לימודים לתואר השני במנהל עסקים, ח"כ טרי מטעם "הבית היהודי":

נוסטלגיה: עדיין לומד תואר שני במנהל עסקים בעברית…ביום הראשון של התואר השני חניתי בחניון וביליתי 45 דק' בחיפושים במסדרונות אחרי הכיתה הנכונה. הפאדיחה זה שאני קצין באגוז ומומחה לניווטים ובמהלך החיפושים כל פעם פוגשים אותי אותם חברים מסתובב, שואלים אותי מה אני מחפש, ואני מיתמם.

מה אעשה למען הסטודנטים:  החשיבות של האוכלוסיה הצעירה היא בקונצנזוס. לא רוצה לצאת בהצהרות אבל יש כמה הצעות חוק ב"קנה" שיעזרו לצעירים כמו חיזוק עמותות מכל מיני סוגים ותנועות של צעירים כיוון שהם מנהיגי העתיד.

עם מי היה מתחלף ל-24 שעות: עם רה"מ נתניהו כדי לחוות את כל הדילמות שהוא מתמודד איתן על בסיס יומיומי: המו"מ הקואליציוני, האיום האיראני ויוקר המחיה.
מסר לצעירים:  מי שהמניע שלו אידיאולוגי שלא ייפחד להשמיע את דעתו כמו שקורה עכשיו בציבור הלאומי-ימני-ציוני. הציבור הישראלי היום מוכן לשמוע את הדעות הללו. רוצה לברך את "זקני ציון" שימשיכו לשמור על הקו של להוות אלטרנטיבה בריאה ל"פי האתון", כמובן לא בצורה קיצונית.

עומר_בר_לבעומר בר-לב, בן 60, בוגר הפקולטה לחקלאות, ח"כ טרי מטעם מפלגת העבודה:

נוסטלגיה:  אין לי סיפורים בולטים כיוון שהייתי מה"רוב הדומם", לא עשיתי בעיות. למדתי שנה אחת בהר הצופים מדעי כדור הארץ והלימודים היו מאד טכניים. ידעתי שאני לא מתכוון להמשיך בחוג הזה כיוון שהמרצים תמיד אמרו שלא יתנו לילדים שלהם ללמוד גיאולוגיה בגלל שישראל היא מדינה מאד קטנה ומספיק בה גיאולוג אחד. זה שהייתי "הבן של" לא שינה. הרזומה האישי שלי דיבר בעד עצמו כמי ששירת בסיירת מטכ"ל והשתתף במבצע אנטבה. למדתי עם אמוץ עגנון, הנכד של, והיום פרופ' לגיאולוגיה.

מה תעשה למען הסטודנטים, אה?!: לא נכנסתי לחיים הפוליטיים כדי לקדם את אוכלוסיית הסטודנטים באופן פרטני, אלא כדי לקדם את הנושא המדיני ואת צמצום הפערים החברתיים. אני כן רואה חשיבות שכל צעיר ירכוש תואר ראשון כיוון שזה בסיסי כיום כמו בגרות ולכן משוכנע שבנושאים ספציפיים כמו קידום השכלה ומתן הזדמנות שווה למעוטי יכולת אהיה פעיל.

עם מי היה מתחלף ל-24 שעות: עם אשתי. בשביל לדעת איך זה מרגיש מהצד השני. איך חושבות נשים ואיך זה לסבול אותי…

מסר לצעירים: הסטודנטים צריכים לתרום לחברה הישראלית כסקטור משמעותי במדינת ישראל באמצעות מאבקים חברתיים, מאבקים לצמצום פערים חברתיים ומעורבות גדולה יותר בתחום המדיני, לא רק בקרב הקצוות הפוליטיים, כמו שאני הייתי פעיל ב"שלום עכשיו" בתקופתי הסטודנטיאלית.

עדי קול3עדי קול, בת 37, ד"ר למשפטים, ח"כית טריה מטעם מפלגת "יש עתיד"

זכרונות מהקמפוס: ביום הראשון באתי עם אופנוע חדש, טעיתי בדרך וכמעט מצאתי את עצמי ברמאללה (לא ראיתי את המחסום דרך הקסדה).

מה תעשי למען הסטודנטים, אה?! אפעל למען הנגשה של השכלה גבוהה לאוכלוסיות מוחלשות וכן בנושאים של תנאי קבלה ומלגות.

עם מי היית מתחלפת ליום אחד: מתלבטת בין אובמה לג'וליה רוברטס.

מסר לצעירים: מה שמדהים בישראל הוא שהכל אפשרי. אתה יכול להגיע לאן שאתה רוצה בלי לראות בעיניים.

חיליק בר (4)חיליק בר, בן 37, תואר שני ביחב"ל, ח"כ טרי מטעם מפלגת העבודה

 

נוסטלגיה מהאוניברסיטה:  בימים שנשיא האוניברסיטה מגידו החליט לבטל את פיקוח האוניברסיטה על הבחירות לאגודה, הייתי יו"ר תא אופק. לקחנו 60 סטודנטים, פרצנו לו ללשכה, פרשנו בכל הלשכה בריסטולים שחורים ונעלנו  אותו בפנים ל4 וחצי שעות. אמרנו שאנחנו לא משחררים אותו עד שהוא לא חותם. ניסו להוציא אותנו בכל מיני דרכים מעניינות (בין השאר, יס"מניקים ואיומי הדחה). ראשי האוניברסיטה עד היום תוהים אם זו היתה עבריינות או משב נעורים.

 

מה אתה הולך לעשות למען הסטודנטים: אני בקשדר רציף עם התאחדות הסטודנטים ואגודת הסטודנטים. אני קשוב לצרכי הסטודנטים ועומד לצדם תמיד כשהם צריכים- תנאי הרווחה, מעמד תאים וחופש ביטוי. גם אם יהיו ועדות על שכר לימוד אהיה מעורב במאבקים.

 

עם מי היית מתחלף ליום אחד: עם ביבי. וביום הזה הייתי מנצל את הסמכות שלי, קובע תור למהפנט הכי טוב, שיחדיר בו את הצורך להאמין בערכים של חברה צודקת, כלכלה רווחתית וערכים של שלום.

 

מסר לצעירים:  בכנסת החדשה נכנסו המון צעירים מתחת לגיל 40, וזו הבעת אמון בדור הצעיר. החברה זקוקה לצעירים עם מעוף, תמימות וחדוות יצירה. הכנסו לשרות הציבורי ולחיים הפוליטיים, כי משם אפשר להשפיע. אתם לפעמים מוותרים ונגעלים שלא לצורך.

אראלמרגלית2

אראל מרגלית, בן 52, בוגר תואר בפילוסופיה ולוגיקה, ח"כ טרי מטעם מפלגת העבודה

נוסטלגיה מהאוניברסיטה: פעם בשיעור פילוסופיה יוונית ארוך ומשעמם, התערבתי עם חבר שתוך 22 דקות אני שוחה פרפר בים המלח. באמצע חורף סוער, עזבתי את הכל, עליתי על האופנוע, ומצאתי את עצמי בחוף עין פשתה בים המלח.עוד נוסטלגיה: אשתי שמה עלי עין, כי עבדתי עליה שפרופ' אבישי מרגלית דוד שלי.

מה תעשה למען הסטודנטים, אה?! אקדם הורדה של מחירי הדיור לסטודנטים. כיום, רק במרכז העיר יש 6,000 דירות רפאים ריקות, ואם הנושא יטופל, המחירים יכולים לרדת בחצי. אפעל גם למען התרבות בעיר: יצירת תרבות מקורית, נגישות של סטודנטים לתרבות, סבסוד כרטיסים להופעות, בניית מעונות במרכז העיר. בנוסף לזה, ארצה לייעל את תחומי הביוטכנולוגיה והיצירה בעיר, כך שתהיה תעסוקה לבוגרי המוסדות האקדמיים בתחומים שונים. כמי שהקים את "המעבדה", חשוב לי ליצור קהילה יצירתית-עסקית של סטודנטים ובוגרי אוניברסיטה.

עם מי היית מתחלף: עם יוכי ברנדס. הייתי רוצה את כל הידע שלה על רבי עקיבא וסיפורי מקרא אחרים. אולי גם עם שלמה ארצי, שאוכל לעמוד על במהמ ולשיר משהו.

מסר לצעירים: אל תפחדו לחשוב על ה"מה", לפני שאתם מכשילים את עצמכם עם ה"איך". תדעו טוב מה אתם רוצים, כי המסע הכי חשוב של האדם הוא אל עצמו.

