תשדירי הבחירות | העבודה

מיוחד לבלוג

פעילים פוליטיים בקמפוס רבים על הקול שלכם

// נועם קרן, סטודנט לסוציולוגיה אנתרופולוגיה ותקשורת, תא "אופק"

נועם קרןבחירות 2013מאז שאני זוכר את עצמי (סוג של…) אני מגדיר את עצמי שמאלני. באתי מבית של שמאלנים; בית של פעילי שלום עכשיו, של תומכי מרץ היסטוריים. במהלך התבגרותי פיתחתי לעצמי את זהותי הפוליטית ועם הזמן התקרבתי יותר ויותר אל מפלגת העבודה, כי הבנתי ששם נמצא הבית הפוליטי שלי.

אבל בבחירות הקרובות אני לא מצביע למפלגת העבודה מתוך הנקודה הזאת. אני מצביע למפלגת העבודה כי אני מבין יותר מתמיד שהמציאות החברתית בישראל היא מורכבת, ולמציאות מורכבת נדרשים רעיונות פרגמטיים. אני מצביע למפלגת העבודה כי אני מרגיש שיש צורך בשינוי השיח של החברה הישראלית, אני מצביע למפלגת העבודה כי למרות הכל, עודני מאמין באדם.

יקומו מולי אותם ליברלים פוסטמודרניים שיזעקו שאני סוציאליסט-בולשביק, שאני רוצה להחזיר את המדינה שלנו לאחור, שאני מתנכר לקידמה. ואליהם יש לי רק דבר אחד לומר: אז מה?

האם חטא הוא להאמין כי למדינה יש אחריות אמיתית על אזרחיה? האם חטא הוא לומר שקידמה לא מגולמת בטבלאות מרשימות כי אם בחייהם של אנשים? האם חטא הוא לומר כי צדק איננו זכות רק של יהודים, אם כי של כל אזרחי העולם?

האם חטא הוא לומר שיש לי חזון? שיש לי אמונה?

בשבילי זאת מפלגת העבודה. זוהי המפלגה היחידה שניצבת אל מול המציאות ומדמיינת תמונת עתיד, ולא סתם תמונת עתיד, אלא אחת מורכבת. כזאת שבוחרת לשנות את הפרדיגמות הקיימות, שבוחרות לשנות את סדרי העדיפויות. תמונת עתיד שמחזירה את המושכות לחברה הישראלית. 65% מהמשפחות העניות הינן משפחות עובדות (ע"פ דוח העוני של מרכז אדווה), זוהי לא תוצאה של המשבר הכלכלי העולמי כי אם  מדיניות. מ1999 ועד היום קפצו אחוזי העוני של משפחות עובדות מ7% ל20%. ישראל חזקה? הצחקתם אותי. צועקים לנו על יוון וספרד בכל עת, ב2009 נכתב במצע הליכוד שספרד היא מודל כלכלי שעל בסיסו עלינו לבנות את כלכלתנו. אז מי מזגזג עכשיו?

אנחנו עדים כבר שנים לשלטון שלא מעצב מציאות כי אם מגיב לה. אנחנו כבר שנים רואים הנהגה פחדנית ששכחה שהעולם הוא תוצר אנושי, שכלכלה היא מבנה חברתי ולא צו משמיים וששלום איננו קורה מתפילה, כי אם דרך ממעשים. ביבי יביא שלום? ביבי רק מחזק את החמאס ומשרת את בעלי האינטרס בהמשך קיום הסכסוך. הפתרון המדיני-בטחוני ברור לרוב המדינה כבר שנים, כל שדרוש הוא מנהיג, או מנהיגה מספיק אמיצ/ה לבצע אותו. שוב מוחזר אותו שיח ישן שמטרתו להסתיר מאיתנו את האמת, שכולנו קורבנות של מדיניות כלכלית שניזונה מהפחד הביטחוני שלנו.

שלי יחימוביץ בוחרת לנפץ את הגבולות המוכרים של הפוליטיקה הישראלית ולייצר שיחה של שותפות גורל אמיתית. שיח שלא מונע משנאה; שלי לא תומכת בהתנחלויות אך מבינה את האחריות שיש למדינה על אזרחיה, גם בשטחי ההתנחלויות. שלי מבינה שהמציאות מורכבת יותר משמאל וימין. וכן, מפלגת העבודה הינה מפלגת שמאל, שמאל הומניסטי.

אני דורש מכן ומכם לשים בצד את השיח הרדוד. לשם בצד את משקעי ההיסטוריה ולבחור להצביע מתוך אמונה ולא מתוך ייאוש. אני מבקש מכן ומכם לא לקבל את האמירה שאין טוב כללי ושכל אחד אחראי לגורלו שלו בלבד. בואו נצביע בבחירות הקרובות למען עצמנו, ולא למען כוחות השנאה והפירוד.

בואו נהפוך את השיח למורכב יותר ונחזיר למילים קידמה, אחריות, שותפות, ציונות, שיוויון ושלום את משמעותן האמיתית ובכך נעצור את מכבסת המילים הגדולה שעיוורה אותנו כבר יותר מדי זמן.

כי יש אמת, יש טוב, והדרך לשם מתחילה בא.מ.ת.

פעילים בתאים פוליטיים בקמפוס? גם אתם זכאים לזמן שידור משלכם. שלחו לנו אותו ב- zikney.zion@gmail.com

העבודה

